سئو پزشکی

آموزش 5 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. آموزش 5 روش برای…
آموزش 5 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی
سئو تکنیکال چیست؟

در حالی که گوگل ما را با تمام به روزرسانی‌های الگوریتمی که مدام منتشر می‌کند، همراه نگه می‌دارد، همیشه یکی از ویژگی‌های ثابت آن استفاده از کلمات کلیدی خواهد بود. در حال حاضر همچنان پیدا کردن کلمات کلیدی در میان تمام متخصصان سئویی که به دنبال بهینه‌سازی سایت‌های مختلف هستند، یکسان محسوب می‌شود. تحقیق در مورد کلمه کلیدی در میان همه وب سایت‌ها امری یکسان و غیر قابل انکار است. شاید شما با مفهوم اصلی کلمه کلیدی آشنایی کامل نداشته باشید و این کلمه زیاد به گوشتان خورده باشد. در این راهنما شما را با کلمه کلیدی، استراتژی سئو براساس کلمه کلیدی و سایر مسائل مربوط به نحوه انتخاب آن آشنا خواهیم کرد.

کیوورد ریسرچ چیست؟

تحقیق در مورد کلمه کلیدی یا کیوورد ریسرچ فرآیند یافتن، تجزیه و تحلیل عباراتی است که افراد با هدف استفاده از آن داده‌ها برای یک تارگت خاص انجام می‌دهند. اغلب کیوورد ریسرچ برای بهینه‌ سازی موتورهای جستجو یا بازاریابی عمومی انجام می‌شود.

با تحقیقات کلمه کلیدی فرد سئوکار متوجه می‌شود که مخاطبان و بازدیدکنندگان بیش از هر چیزی بر روی چه کلماتی تمرکز داشته و دارند. در واقع تحقیق درمورد کلمه کلیدی به رتبه‌بندی سایت در میان موتورهای جستجو کمک می‌کند. کیوورد ریسرچ به فرآیندی گفته می‌شود که برای یافتن کلمات کلیدی خاص به منظور تولید محتوای یک سایت انجام می‌شود.

این تکنیک در واقع روشی برای دریافت ترافیک ارگانیک سایت است و همچنین به شما کمک می‌کند نسبت به رقبا خود پیشی بگیرید. با انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب شما می‌توانید کمبودها و شکاف‌های ایجاد شده در سایت خود را رفع کنید.

چرا کیوورد ریسرچ مهم است؟

کیوورد ریسرچ به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را بیابید و براساس نیاز و سوالات مخاطبان خود روند سایت را پیش برید. با این کار شما در جستجوی گوگل رتبه خوبی کسب می‌کنید و بیشتر شناخته می‌شوید. با بینش قوی از کلمات کلیدی اصلی شما می‌توانید بهترین استراتژی را برای محتوای خود در نظر بگیرید.

به طور کلی اگر بتوانید از کلمات کلیدی که موردپسند افراد مختلف بوده است، در سایت خود استفاده کنید بدون شک در جذب مخاطبان موفق می‌شوید و می‌توانید ترافیک بیشتری به دست آورید. در واقع شما مخاطبان را با کلمات کلیدی مورد نیازتان به سمت سایت خود می‌کشید.

5 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی

برای اینکه به طور مستقیم هدف مخاطبان خود را درک کنید و براساس نیاز آنها بهترین محتوا را در سایت قرار دهید، باید مراحل کیوورد ریسرچ را به خوبی پشت سر بگذارید. انتخاب بهترین کلمه کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا کاربران براساس سرچ همین کلمات کلیدی به سایت و خدمات شما دسترسی می‌یابند.

کلمات کلیدی دلیل اصلی ورود یک مخاطب یا مشتری به سایت شما است. بنابراین باید برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی تمام تلاش خود را به کار برید. علاوه بر اینکه با انتخاب کلمات کلیدی مناسب بازدید سایت شما افزایش می‌یابد، گوگل و موتورهای جستجو نیز رتبه شما را افزایش می‌دهند.

هر چه در پیدا و انتخاب کردن کلمات کلیدی، تجربه و تخصص بیشتری داشته باشید و با دقت بیشتری اقدام کنید، به طور حتم شانس موفقیت سایت شما افزایش می‌یابد. در بخش‌های بعدی بهترین روش‌ها برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

پیشنهادات گوگل را جدی بگیرید

یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی، استفاده از پیشنهادات گوگل است. در واقع این قسمت از گوگل بهترین منبع برای انتخاب کلمات کلیدی منتخب کاربران محسوب می‌شود. بعد از اینکه کلمه مورد نظر را در فضای گوگل سرچ کردید، به راحتی می‌توانید پیشنهاد گوگل را مشاهده کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی از این طریق کار خیلی سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید به لیستی از کلمات کلیدی دست پیدا کنید. گوگول همیشه ارزشمندترین و بهترین سایت‌ها را در معرض نمایش می‌گذارد و به طور دائم به روزترین پیشنهادات را برای شما فراهم می‌کند. پس آن را دست کم نگیرید.

در نظر داشته باشید پیشنهادات گوگل در واقع سوال‌ها و موضوعاتی است که کاربران بیشتری در مورد آنها سرچ و تحقیق انجام داده‌اند. با استفاده از پیشنهادات گوگل شما می‌توانید خودتان را به خواسته مخاطبانتان نزدیک و نزدیک‌تر کنید و ترافیک سایت بیشتری به دست آورید.

از جستجوهای مرتبط گوگل کمک بگیرید

جستجوهای مرتبط گوگل نیز به طور دائم در حال تغییر است و همین موضوع نشان می‌دهد که شما با استفاده از این روش به طور دائم به همراه الگوریتم‌های گوگل در حال به روزرسانی هستید. شما در این بخش می‌توانید کلیه کلمات ، عبارات و موضوعات مرتبط به کلمه کلیدی مورد نظر خود را مشاهده کنید که تاثیر بسزایی بر روی جذب مخاطبان دارد.

از ابزارهای کیوورد ریسرچ استفاده کنید

برای اینکه از کلمات و عباراتی استفاده کنید که مورد نظر مخاطبان قرار دارند، بهتر است از ابزارهای کیوورد ریسرچ کمک بگیرید. این ابزارها تا حد زیادی ضروری هستند و برای سئو سایت باید به آنها دسترسی داشته باشید.

 البته همه این ابزارها با محدودیت‌هایی همراه هستند و شما براساس دانش شخصی خود به همرا این ابزارها می‌توانید کلمه کلیدی مناسب را بیابید.

شما باید به کلمات کلیدی محبوب مخاطبان هدف خود توجه کنید و تمام سعیتان را به کار برید تا براساس نیاز مخاطبان هدف کلمات کلیدی استفاده کنید. در بخش‌های بعدی برخی از این ابزارهای کیوورد ریسرچر را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم.

کیوورد تول (Keyword Tool)

یکی از ابزارهای رایگان برای کیوورد ریسرچ که توانایی بالایی دارد کیوورد تول است. شما برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی مورد نیاز خود به این ابزار نیاز خواهید داشت. این ابزار کلمات پر استفاده را به اطلاع شما می‌رساند تا با آگاهی کامل کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را بیابید.

در ضمن با این ابزار می‌توانید طولانی‌ترین کلمات کلیدی را نیز بیابید؛ زیرا هیچ محدودیتی بر روی حروف کلمات قائل نشده است. اگر از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید، به طور حتم زودتر می‌توانید محبوبیت سایت خود را افزایش دهید؛ زیرا این کلمات تاثیر بسزایی بر روی بهینه‌سازی سئو سایت خواهند داشت.

 

گوگل ترندز (Google Trends)

گوگل ترندز نیز از دیگر شبه ابزارهایی است که در انتخاب بهترین کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند. با  کمک این وسیله شما می‌توانید کلمات کلیدی که بیشتر توسط مخاطبان شما در یک موقعیت جغرافیایی سرچ شده است را پیدا کنید. در ضمن گوگل ترندز براساس تفکیک زبان و مکان زندگی می‌تواند کلمات کلیدی را به شما نمایش دهد.

گوگل ترندز (Google Trends)

ابزار KWfinder

یکی از ابزارهای پرطرفدار برای پیدا کردن کلمات کلیدی کیوورد فایندر است که البته به صورت طرح وب قابل استفاده خواهد بود. شما با این ابزار می‌توانید تفاوت میان کیووردهای مختلف را تحت بررسی قرار دهید و پربازدیدترین کلمه کلیدی را بیابید.

فرقی ندارد کلمه کلیدی مورد نظر را از کجا پیدا می‌کنید، هر کلمه‌ای که در جایگاه بالای رتبه گوگل قرار دارد، بدون شک می‌توانید برای شما مفید و کارآمد باشد. با کمک این ابزار امکان برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه سایت وجود دارد؛ زیرا شما می‌توانید استراتژی‌های مفیدی را برای گسترش سایت خود در نظر بگیرید.

 

ابزار گوگل کیوورد پلنر (Google Keyword Planner)

یکی دیگر از ابزارهای آنلاین و البته رایگانی که برای بررسی کلمات کلیدی می‌توان از آن استفاده کرد، گوگل کیوورد پلنر نام دارد. این ابزار اطلاعات دقیق و مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از موضوعاتی که با کمک این ابزار به آنها دسترسی پیدا می‌کنید را در زیر نام می‌بریم:

  • پیدا کردن کلمات کلیدی براساس الگوریتم‌های به روز گوگل
  • آگاهی از میزان سرچ یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو
  • آگاهی از تاریخچه و حجم جستجو یک کلمه کلیدی
  • امکان تفکیک زمان
  • امکان تفکیک مکان
  • دسترسی به اطلاعات کامل یک کلمه کلیدی انتخاب شده
  • دریافت پیشنهادات مختلف مربوط به کلمات کلیدی
  • افزایش کلیک روی سایت
  • افزایش میزان بازدید سایت

با انتخاب ابزاری همانند کیوورد پلنر گوگل شما دسترسی به خیلی از اطلاعات دارید که همه این اطلاعات می‌تواند منجر به پیدا کردن کلمات کلیدی شود که از هر نظر برای مخاطبان پربازدید و پرطرفدار است. در انتخاب ابزارهای کیوورد ریسرچ خود دقت زیادی به خرج دهید.

ابزار گوگل کیوورد پلنر (Google Keyword Planner)

ابزار سمراش (Semrush)

شما با کمک سایت و ابزار سمراش می‌توانید انواع مختلفی از کلمات کلیدی را تحت تجزیه و بررسی قرار دهید. این سایت به عنوان یک ابزار کیوورد ریسرچر به تحلیل و تجزیه انواع کلمات کلیدی مشغول است. بنابراین شما می‌توانید گزارش‌های ثبت شده در سایت سمراش را مطالعه کنید و براساس آنها بهترین کلمات کلیدی را بیابید.

این گزارش‌ها بسیار کلی هستند اما شما با دانش عمیق خود می‌توانید به صورت جزئی کلمات کلیدی مورد نظر خود را بیابید. ناگفته نماند این ابزار بر روی رتبه‌بندی گوگل نیز تمرکز دارد و همین مسئله به رشد بیشتر کسب و کار شما کمک می‌کند.

با سمراش شما می‌توانید بهترین کلمه کلیدی را پیدا کنید و آن را در دسترس مخاطبان قرار دهید. همچنین در این سایت شما به راحتی توانایی بررسی وضعیت رقبا را خواهید داشت. با بررسی سایت رقبا می‌توانید کلمات کلیدی مورد نیازتان را بیابید. حتی سمراش تبلیغات را نیز ثبت می‌کند تا شما بتوانید از این طریق افراد حرفه‌ای‌تر را بشناسید و از راه‌های موفقیت آنها آگاه شوید.

سایت رقبا خود را تحت بررسی قرار دهید

برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی مورد نظر سایت خود را بیابید، توصیه می‌کنیم به سایت رقبا خود نگاهی بیندازید. با بررسی کلمات کلیدی که آنها به کار برده‌اند، به راحتی می‌توانید استراتژی مناسب و کارآمدی برای سایت بچینید و به صورت اصولی قدم بردارید.

شما علاوه بر اینکه می‌توانید کلمات کلیدی که رقبا در سایت خود استفاده کرده‌اند به کار برید، می‌توانید گپ محتوایی آنها را نیز درک کنید. به زبان ساده شما می‌توانید به سراغ کلمات کلیدی بروید که توسط رقبا شما کار نشده است. در این صورت شما اولین سایتی هستید که بر روی کلمه کلیدی منتخب کار می‌کنید.

هر چه بازار خاص‌تری داشته باشید، اهمیت بررسی کلمات کلیدی سایت رقبا اهمیت بیشتری دارد. سعی کنید بیشتر بر روی کلمات کلیدی کار کنید که سایر رقبا آنها را نادیده گرفته‌اند.

استفاده از کلمات کلیدی معنایی یا ال اس آی

شما برای اینکه در سرچ گوگل به رتبه خوبی دست پیدا کنید باید تمام کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را تحت بررسی دقیق قرار دهید. همچنین باید کلمات کلیدی که از نظر معنایی به کلمه کلیدی منتخب شما نزدیک هستند را در سایت به کار برید.

شرکت‌های سئو سایت از اهمیت این نوع کلمات کلیدی باخبر هستند و زمانی که سایت شما را بهینه‌سازی می‌کنند، به طور حتم از ال ای آی استفاده خواهند کرد. در واقع این موضوع در میان همه سایت‌ها وجود دارد و اگر شما کلمات کلیدی معنایی را در سایت خود به کار نبرید ممکن است نسبت به سایرین سطح کمتری داشته باشید.

این نوع کلمات کلیدی حتی به سرچ شدن سایت شما در موتورهای جستجو نیز کمک می‌کنند. در نهایت اینکه برای انتخاب کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان باید از کلمات کلیدی معنایی نیز استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری با سایت شما آشنا شوند.

 در حال حاضر گوگل گزینه‌های پیشنهادی زیادی برای تهیه محتوا در دسترس دارد که آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این روش‌ها را دست کم نگیرید و سعی کنید همیشه به روز باشید یا از خدمات به روز گوگل استفاده کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم در مورد کیوورد ریسرچ و تحقیق درباره کلمات کلیدی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. اکنون که می‌دانید چگونه یک وب سایت کلمات کلیدی خود را جستجو می‌کند، می‌توانید امیدوار باشید که شما نیز برای توسعه کسب و کار خود بتوانید از این روش ساده، پرکاربرد و موفقیت‌آمیز استفاده کنید.

در حال حاضر باید روش‌های جستجو سنتی و قدیمی را کنار بگذارید و سعی کنید به روز باشید. ابزارهای مختلف سئو در مسیر پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب به شما کمک می‌کنند بنابراین شما می‌توانید همانند رقبا خود به جایگاه خوبی در رتبه موتورهای جستجو دست پیدا کنید.

 البته برای پیش بردن این مسیر به کمک یک شرکت سئوکار حرفه‌ای نیاز دارید که شرکت دیجیتال مارکتینگ یکتا می‌تواند نیاز شما را به طور کامل برآورده کند. این شرکت در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی و سایر روندهای بهینه‌سازی سایت تخصص و تجربه خوبی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *