سئو پزشکی

افزونه Yoast چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. افزونه Yoast چیست و…
افزونه Yoast چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟
آشنایی با افزونه Yoast

برای اینکه سایت خود را به روز رسانی کنید تا در نتایج موتورهای جستجو جزء رتبه‌های اول باشید به چه شرایطی نیاز دارد؟ به طور حتم می‌دانید که بهینه‌سازی موتورهای جستجو بیش از هر چیزی به محتوا سایت بستگی دارد. از این رو شما باید برای پیدا کردن کلمات کلیدی به اندازه کافی تحقق کنید، به خوانایی متن یا محتوای سایتتان توجه داشته باشید، توضیحات متا را به خوبی انتخاب کنید و همچنین تگ‌های مناسبی را بیابید و از آنها استفاده کنید. همه این موارد به سئو سایت شما اشاره دارند و برای اینکه بهتر بتوانید بر روی سئو سایت خود متمرکز باشید، باید از افزونه‌های کاربردی همانند Yoast کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با این افزونه کاربردی مطلب زیر را دنبال کنید.

آشنایی با افزونه Yoast

Yoast یکی از افزونه‌های وردپرس است که به صاحبان وب سایت‌ها یا سئوکاران در بهینه‌سازی محتوا و کلمات کلیدی سایت کمک می‌کند. همچنین همین افزونه وضعیت سایت مورد نظر را در موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد. این افزونه یا ابزار نکاتی را در اختیار سئوکاران قرار می‌دهند تا به بهبود وضعیت سایت خود کمک کنند.

در واقع شما با کمک همین افزونه می‌توانید بر تولید محتوا تمرکز بیشتر داشته باشید؛ زیرا Yoast به خوانایی محتوا تمرکز دارد تا بتواند ترافیک سایت را در میان موتورهای جستجو افزایش دهد. این افزونه برای رشد بیشتر و بهتر سایت‌های مختلف طراحی شده و بیش از هر چیزی بر مدیریت محتوا متمرکز است.

با اینکه افزونه Yoast بیشتر فعالیت‌های خود را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌دهد اما ورود مطالب و محتوا به برنامه‌ریزی دقیق شما نیاز دارد. Yoast یک افزونه سئو وردپرس است که به سایت شما کمک می‌کند در موتورهای جستجو گوگل عملکرد بهتری داشته باشد. ابزارهای موجود در این افزونه نیز کاربرد بسیار متمایزی دارند.

یواست

 

افزونه Yoast چه کار می‌کند؟

افزونه Yoast ابزارها و ویژگی‌های زیادی را برای تقویت سئو سایت پزشکی، فروشگاهی، شرکتی و غیره در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی از ویژگی‌های درون این افزونه بر سئو کلی سایت شما موثر است. ویژگی‌های دیگر به شما کمک می‌کند تا پست‌ها و صفحات جداگانه را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

شعار اصلی Yoast سئو برای همه است بنابراین تمام ابزارهای ضروری این افزونه به طور رایگان در دسترس افراد قرار دارند. البته اگر بخواهید سئو سایت خود را تقویت کنید، به طور حتم باید نسخه پریمیوم افزونه Yoast را تهیه کنید. این نسخه از Yoast ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارد و با هوش مصنوعی می‌تواند وب سایت شما را بهینه‌سازی کند.

بعد از نصب این افزونه در سایت وردپرس خود، Yoast در هر یک از صفحات و پست‌هایی که درج می‌کنید به طور واضح و مشخص ظاهر می‌شود. در ادامه محتوای تولید شده شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیشنهاداتی در جهت بهبود عملکرد سایت شما ارائه می‌دهد. روند و عملکرد اصلی افزونه نام برده شده به همین شکل است.

آشنایی با افزونه Yoast

آیا افزونه Yoast رایگان است؟

این افزونه پرکاربرد وردپرس یک نسخه رایگان دارد تا به شما امکان دهد مقدار قابل توجهی از امور مربوط به سئو سایت شرکتی یا فروشگاهی خود را از این طریق انجام دهید. برخی از خدمات نسخه رایگان افزونه نام برده شده را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • تگ‌های عناوین
  • آدرس‌ اینترنتی یا یو آر ال
  • توضیحات متا
  • تصاویر
  • عناوین رسانه‌های اجتماعی
  • میزان خوانایی
  • چگالی عبارت یا کلمه کلیدی
  • داده‌های ساختاری و اساسی

علاوه بر این نسخه رایگان که بیشترین داده‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، یک نسخه غیررایگان پرمیوم نیز وجود دارد که به گونه‌ای طراحی شده که بر ترافیک بیشتر سایت کمک می‌کند و باعث می‌شود سایت شما در جستجوهای گوگل بیشتر شناخته و معرفی شود.

مزایای استفاده از افزونه Yoast

فرقی ندارد نسخه رایگان این افزونه را داشته باشید یا از نسخه پولی آن استفاده کنید، در هر حال مزایای Yoast شامل حال شما می‌شود. البته که نسخه پرمیوم یا پیشرفته این افزونه به طور حتم مزایا و قابلیت‌های متفاوتی دارد.

به طور کلی برای یادگیری نحوه استفاده از این افزونه به کمک نیاز خواهید داشت و شاید بهتر باشد توسعه سایت خود را نیز به سئوکاران حرفه‌ای بسپارید. برخی از مزایای این افزونه‌ را در ادامه نام می‌بریم:

  • چگالی کلمه کلیدی را براساس محتوای خود و به طور پراکنده به کار برید.
  • برچسب‌های عناوین، توضیحات متا و سایر ویژگی‌های محتوا خود را با پیش نمایش گوگل بهینه کنید.
  • براساس امتیاز یا چراغ افزونه Yoast محتوایی خواناتر تولید و منتشر کنید.
  • به هنگام پست یا درج یک وب سایت باید به تصاویر، عناوین و توضیحات آنها توجه کنید؛ زیرا این افزونه به توسعه کیفیت آنها به شما کمک می‌کند.

قابلیت‌های افزونه Yoast

سئو به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و برای اطمینان از کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، همه سئوکاران در سراسر جهان به طور خاص و دقیقی از آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلفی برای سئو سایت وجود دارند که Yoast نیز یکی از همین روش‌های کارآمد و موثر است.

راه‌اندازی یک وب سایت تنها راه پیشرفت کسب و کار شما نیست، باید به بهینه‌سازی آن نیز اهمیت دهید و برای بهینه‌سازی بهتر نیز می‌توانید از افزونه‌های پرکاربردی همانند Yoast استفاده کنید. این افزونه به طور پایدار بر روی درخواست‌های کلیدی ثابت موتورهای جستجو متمرکز هستند و می‌توانند بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهند.

فراموش نکنید، شما برای اینکه بازدید سایت خود را افزایش دهید و برای اینکه موتورهای جستجو متوجه سایت شما شوند، باید از تمام روش‌های کارآمد برای بهینه‌سازی استفاده کنید. افزونه‌های وردپرسی به طور پیش فرض جزء روش‌های سئو دوستانه محسوب می‌شوند و Yoast بیشترین قابلیت‌ها را در این روند شامل می‌شود. در بخش‌های بعدی قابلیت‌های این افزونه را شرح می‌دهیم.

تمرکز بر روی چگالی عبارت یا کلمه کلیدی

به طور حتم می‌دانید که کلمه یا کلمات کلیدی هستند که بر رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو بیشترین تاثیر را دارند. یک وب سایت اختصاصی و انحصاری تنها در صورتی توسعه می‌یابد که از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای منتشر شده آن به اندازه کافی استفاده شود.

در صورتی که به چگالی کلمه کلیدی توجه نکنید، به طور حتم سایت شما رشد خوبی نخواهد داشت. توصیه می‌کنیم با کمک متخصصان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کلمات کلیدی را بیابید؛ زیرا بدون دانش عمیق انتخاب کلمات کلیدی ایده خوبی نیست و بی‌تاثیر خواهد بود.

در نهایت بعد از یافتن کلمه کلیدی و تولید محتوا، افزونه Yoast چگالی آن را در میان محتوای شما مورد بررسی قرار می‌دهد. هر چه تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در محتوا معقول‌تر و متناسب‌تر باشد، به طور حتم محتوا شما بازدید بیشتری خواهد داشت و این موضوع به افزایش رتبه سایت شما کمک می‌کند.

ارائه پیش نمایش گوگل

این قابلیت افزونه Yoast نمایشی از سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو یا گوگل نشان می‌دهد. شما می‌توانید از این قابلیت نهایت بهره را ببرید و برای بهبود ویژگی‌های سایت خود تگ عناوین، توضیحات متا و پیوند یا یو آر ال صفحه مورد نظر را نیز تغییر داده و آن را سفارشی کنید.

با استفاده از این افزونه ورد پرسی شما عادت می‌کنید که محتوایی متناسب با دلخواه موتورهای جستجو تهیه و تولید کنید. به زبان ساده تولید محتوای سایت شما براساس درخواست‌های موتورهای جستجو و براساس قابلیت‌های افزونه Yoast خواهد بود. به عبارتی همیشه بر روی چگالی کلمات کلیدی خود تمرکز می‌کنید.

بررسی خوانایی محتوا

از دیگر قابلیت‌های افزونه Yoast می‌توان به توانایی آن در بررسی میزان خوانایی محتوا درج‌شده اشاره کرد. در واقع این افزونه تنها چگالی کلمات کلیدی را تحت بررسی قرار نمی‌دهد، بلکه سایر ویژگی‌های مهم و کاربردی را نیز در محتوا تولید شده شما بررسی می‌کند. با این کار می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.

افزونه Yoast به شما کمک می‌کند تا بیشتر در جستجوی کاربران دیده شوید و کاربران نیز به باقی ماندن در وب سایت شما علاقه‌مند باشند. برای جذب علاقه بازدیدکنندگان باید محتوایی آماده کنید که از نظر خوانایی رتبه بالا دریافت کند و به راحتی برای کاربران قابل خواندن باشد.

افزونه Yoast وردپرس، به مشکلات محتوای تولیدشده از نظر خوانایی اشاره دارد و پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه گاهی به طور مشخص به عبارت ناخوانا اشاره دارد و شکل صحیح آن را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد یا با پیشنهادات خود به توسعه خوانایی محتوا کمک می‌کند.

پیوند دهی به رسانه‌های اجتماعی

یکی از قابلیت‌های مهمی که در افزونه Yoast وجود دارد و کاربرد آن بسیار اختصاصی محسوب می‌شود، امکان لینک‌دهی به پستی است که در رسانه‌های اجتماعی بارگذاری کرده‌اید. زمانی که پستی را در یکی از رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید و آن را به صفحه‌ای از وب سایت خود لینک می‌دهید، اغلب پیش نمایشی از آن لینک در این افزونه قابل مشاهده است.

این پیش نمایش شامل یک عکس، تصویر خاص و عنوان پست یا توضیحات متا است. اگر از نسخه پریمیوم افزونه Yoast استفاده کنید، می‌توانید ویژگی‌های پیش نمایش لینک حاصل از رسانه‌های اجتماعی را شخصی‌سازی کنید. این قابلیت افزونه Yoast به شما می‌کند تا عنوان، توضیحات متا و تصاویر مخصوص به پست بارگذاری شده در رسانه اجتماعی را تعبیه و طراحی کنید.

ویژگی‌های فنی افزونه Yoast

با نصب ساده افزونه Yoast و دنبال کردن مراحل تنظیم پیکربندی آن، اصلی‌ترین مسائل فنی مربوط به سئو سایت را پیش برده‌اید البته که افزونه نام برده شده نیز پیچیدگی‌هایی دارد که شما بدون کمک متخصصان نمی‌توانید نتیجه خوبی از آن دریافت کنید و حتی ممکن است با گذر زمان تاثیرات منفی بر روی سایت خود ببینید.

نسخه پولی و پرمیوم افزونه Yoast قابلیت‌های و ویژگی‌های فنی موثر زیادی را در بردارد که بر روی ویژگی‌های پنهان و موثر سئو سایت متمرکز هستند. به عبارت دیگر این نسخه پولی با ویژگی‌های فنی خود می‌تواند به طور مخفیانه بر روی توسعه سئو سایت شما تمرکز کند تا در نهایت از داشتن چنین وب سایت لذت ببرید.

به طور کلی برای اینکه به رتبه خوبی در میان موتورهای جستجو تبدیل شود و بتوانید از رقبا خود پیشی بگیرید، بهتر است همین حالا برای نصب و راه‌اندازی افزونه Yoast اقدام کنید. همچنین برای عملکرد بهتر و بهره‌مندی از ویژگی‌های افزونه نام برده شده نسخه پولی آن را تهیه کنید. البته که نباید نیاز به افراد متخصص را نادیده بگیرید؛ زیرا حضور آنها به بهبود روند توسعه سایت شما کمک می‌کند.

چرا از افزونه Yoast استفاده کنیم؟

حتی اگر با بهترین ویژگی‌ها و روندهای سئو سایت آشنایی نداشته باشید باز هم نام افزونه Yoast را شنیده‌اید. با این افزونه شما حتی بدون دانش و آگاهی خیلی زیاد نیز می‌توانید محتوایی را تولید و در سایت خود منتشر کنید.

این افزونه وردپرسی بر روی انتشار صفحات جدید متمرکز دارد و همچنین صفحات قدیمی سایت شما را مرور می‌کند تا ایردات آن را به شما اطلاع دهد و برای به روز رسانی اقدام کنید. اگر به طور منظم از این افزونه وردپرسی استفاده کنید، همیشه مطالب و محتوایی را آماده خواهید کرد که براساس اصول سئو تنظیم شده باشند و سئو سایت براساس محتوا به صورت غریزی در متون شما به چشم می‌خورد.

همراه کردن این افزونه با استراتژی مربوط به کلمه کلیدی و استراتژی تولید محتوا در نهایت دستورالعملی برای رسیدن به رتبه اول در نتایج جستجو است. با توجه به قابلیت‌ها، مزایا و تاثیراتی که Yoast بر سئو سایت شما دارد، بیشتر متخصصان از همین افزونه برای رشد و تعالی انواع وب سایت‌ها کمک می‌گیرند. در نتیجه شما نیز می‌تواند برای توسعه سایت خود به سراغ همین افزونه‌ها بروید.

 

سخن آخر

در این راهنما توضیح دادیم که افزونه Yoast چه کاری می‌تواند برای توسعه سئو سایت شما انجام دهد و چه قابلیت‌های منحصر به فردی دارد.این افزونه در بهبود عملکرد شما در انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی متمرکز است، به همین دلیل شما می‌توانید با تولید محتوایی خاص و منحصر به فرد رتبه خوبی در میان موتورهای جستجو بیابید.

ناگفته نماند با اینکه استفاده از افزونه Yoast خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست اما شما در ابتدا برای راه‌اندازی این افزونه به کمک و راهنمایی نیاز دارید که شرکت دیجیتال مارکتینگ یکتا می‌تواند در روند توسعه سئو سایت از طریق افزونه Yoast به شما اطلاعات و مشاوره کامل دهد و تیم متخصص آن دست به کار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *