سئو پزشکی

به روزرسانی محتوا چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. به روزرسانی محتوا چیست…
به روزرسانی محتوا چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
به روزرسانی محتوا چیست و چه تاثیری دارد؟

با اینکه روی محتوای جدید سایت خود حسابی کار می‌کنید، کلمات کلیدی زیادی را تحت تحقیق و بررسی قرار می‌دهید، پیوندها یا لینک‌های داخلی و بک لینک‌های متفاوتی در نظر می‌گیرید و سایر فعالیت‌های موثر را انجام می‌دهید همچنان احساس می‌کنید نتیجه دلخواهی که سایت شما سزاوار آن است به دست نمی‌آید. در چنین شرایطی تمام سعی خود را به کار می‌برید تا بفهمید که چرا گوگل به سایت و محتوای شما رتبه خوبی نمی‌دهد.

عدم قرار گرفتن در رتبه‌بندی گوگل امری ناامیدکننده است. همه ما از اهمیت آنلاین بودن باخبر هستیم. خالقان محتوا سخت‌ترین کار را انجام می‌دهند. رقابت تهیه و تولید محتوا همچنان در حال رشد است و شما نیز باید برای توسعه وب سایت خود محتوایتان را به روزرسانی کنید. برای آشنایی بیشتر با اهمیت به روزرسانی وب سایت می‌توانید راهنمای زیر را مطالعه کنید.

محتوای قدیمی چه تاثیری بر روی وب سایت دارد؟

تولیدکنندگان محتوا همیشه در حال تطبیق و تکامل محتوای تولید شده خود هستند. دلیل اصلی این موضوع، به اولویت‌های متغیر گوگل مرتبط است. به عبارت دیگر گوگل به طور دائم در حال تغییر اولویت‌های خود خواهد بود و تولیدکنندگان محتوا برای هدایت ترافیک سایت خود باید برای این تغییرات آماده باشند. برخی از مسائلی که محتوا بر روی آنها موثر است را در ادامه شرح می‌دهیم:

  • تجربه کاربر: اطلاعات منسوخ شده، لینک‌های نادرست، تصاویر قدیمی، آمار قدیمی و سایر مسائل باعث می‌شود کاربر با مطالعه پست‌های قدیمی شما تاثیر منفی بگیرد.
  • سئو یا بهینه‌سازی سایت: محتوایی که به روز رسانی نشود، سئو سایت شما را کاهش می‌دهد. در واقع محتوای قدیمی باعث افت رتبه شما در گوگل می‌شود و ترافیک وب سایتتان را کاهش می‌دهد.
  • اعتبار: اگر از اطلاعات نادرست و قدیمی یا منسوخ شده بر روی سایت خود استفاده کند، ممکن است اعتبار و اقتدار برند و سایت شما آسیب ببیند.

با توجه به این تاثیرات شما با به روز رسانی محتوای سایت خود می‌توانید ترافیک سایتتان را افزایش دهید و کاربران بیشتری را به سمت سایت جذب کنید. با به روزرسانی سایت می‌توانید تاثیر مثبت زیادی را بر روی سایت خود مشاهده کنید. حتی اگر با به روزرسانی حجم محتوای شما افزایش می‌یابد، از حذف برخی از محتواها نترسید.

چطور محتوا را به روزرسانی کنیم؟

برای به روزرسانی محتوای سایت به منابع، وقت و پول کافی نیاز دارید تا بیشترین تاثیر را دریافت کنید. شروع به روزرسانی محتواهای قدیمی یکی از اقدامات مهم برای توسعه سئو سایت شما است. شما بعد از به روزرسانی محتوا می‌توانید دوباره آن را منتشر کنید.

این موضوع روشی موثر است؛ زیرا رتبه سئو سایت شما را افزایش می‌دهد و شاید به شما کمک کند از سایر رقبا پیشی بگیرید. در ابتدا باید محتوای خود را ممیزی کنید. شما باید از کل فهرست مطالب منتشر شده برای به روزرسانی محتوا کمک بگیرید.

سعی کنید مقالاتی را بر روی وب سایت قرار دهید که ارزش بالایی دارند تا در وقت خود صرفه‌جویی کرده باشید و برای به روزرسانی آنها به دردسر نیفتید. برای اینکه از عملکرد محتوا مطمئن شوید، می‌توانید شرایط و بازدید آنها را از زمان انتشار مورد بررسی قرار دهید.

در نظر داشته باشید، اگر محتوای قدیمی شما از محبوبیت خوبی برخوردار باشد، این امکان وجود دارد که بعد از به روزرسانی شدن کمی از رتبه خود نزول پیدا کند. البته این موضوع همیشگی نیست و دوباره محتوای شما به رتبه خود برمی‌گردد. در بخش‌های بعدی برخی از موارد که باید در سایت خود به روزرسانی کنید را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

به روزرسانی لینک‌های خارجی

از پیام خطای مخوف 404 دوری کنید و پیوندهای حاضر در محتوا خود را تحت بررسی قرار دهید. اگر لینک‌های خراب و شکسته زیادی داشته باشید، گوگل آنها را بی‌اعتبار می‌کند. این موضوع به معنای افت موقعیت وب سایت شما و عدم اقتدار و اعتبار آن است.

همچنین بازدیدکنندگان سایت شما ناامید می‌شوند. به هنگام بررسی مقالات گذشته و ویرایش آنها تمام لینک‌های خارجی را بررسی کنید. باید مرتبط بودن لینک‌ها را دوباره تحت بررسی قرار دهید. در ضمن اگر لینک آمار مرتبطی را در سایت خود دارید که از آن 5 سال گذشته است، باید آن را حذف کرده و تغییر دهید.

سعی کنید از لینک‌ها و منابع جدید استفاده کنید که بیش از 2 سال سن نداشته باشند. باید مطمئن باشید که لینک‌های ذکر شده به سایت و محتوای شما مرتبط هستند. اگر از لینک‌های غیرمرتبط استفاده کنید، از نظر گوگل جایگاه خوبی نخواهید داشت. در نهایت اینکه لینکی را درون محتوای خود قرار دهید که محتوای باکیفیتی را به نمایش بگذارد.

به روزرسانی لینک‌های داخلی

به روزرسانی لینک‌های داخلی نیز همانند به روزرسانی لینک‌های خارجی است. شما باید همان روند را برای این لینک‌ها نیز انجام دهید. پیوندهای داخلی در بهبود سئو سایت شما و نگه‌داشتن بازدیدکنندگان برای مدتی طولانی مهم هستند. این روش یکی از واضح‌ترین تکنیک‌ها برای حضور طولانی بازدیدکنندگان در سایت شما است.

هر چه محتوا برای خواننده جذاب‌تر باشد، احتمال استفاده از خدمات شما نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که باید پست‌ها و محتوای جدید و قدیمی سایت خود را ارتقا دهید و از لینک‌های به روز و تازه در آنها استفاده کنید. این موضوع تاثیر بسیاری بر روی جایگاه سایت شما دارد.

به روزرسانی هدینگ‌ها و اضافه کردن مطالب

با اینکه شما تمام سعی خود را به کار می‌برید تا از مطالب کامل و بی‌نقص در سایت خود استفاده کنید اما همیشه برخی از هدینگ‌ها و مطالب ناگفته باقی می‌مانند. بدین ترتیب در زمان به روزرسانی محتوا می‌توانید این هدینگ‌ها و مطالب را اضافه کنید.

زمانی که به محتوای قدیم خود برمی‌گردید و دوباره آنها را مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که برخی از نکات مهم را هنوز ذکر نکرده‌اید، بنابراین به روزرسانی محتوا بهترین موقعیت برای اضافه کردن نکات جدید و تازه است.

به روز رسانی کیفیت مطالب

با اینکه بدون شک قبل از انتشار، محتوای خود را بارها و بارها اسکن می‌کنید اما برخی از اشتباهات همچنان در برخی از مطالب به چشم می‌خورند. زمانی که با چشمان تازه دوباره به بررسی محتواهای قدیمی مشغول شوید، اغلب می‌توانید اشتباهاتی که پیش‌تر نادیده گرفته شده‌اند را به طور واضح بیابید.

برخی از افزونه‌ها برای پیدا کردن اشتباهات و ایرادات محتوا وجود دارند که شما می‌توانید این پلاگین‌ را بر روی سایت خود نصب کنید. در نتیجه به هنگام به روزرسانی امکان پیدا کردن هر ایراد و اشتباه وجود دارد. اگر بازدیدکنندگان به طور مداوم خطاهای زیادی را در محتوای شما پیدا کنند، نمی‌توانند بر روی پیام اصلی محتوا تمرکز داشته باشند.

بهینه‌سازی مجدد کلمات کلیدی

یکی از روش‌های به روزرسانی محتوا تحقیق دوباره بر روی کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی از موثرترین مسائل در بهینه‌سازی سایت هستند که تا حدودی جزء مسائل ضروری محسوب می‌شوند. بسته به شرایط پیش رو، کلماتی که اغلب در موتورهای جستجو بیشتر سرچ می‌شوند، تغییر می‌کنند و تکامل می‌یابند.

کلمه کلیدی در مورد یک موضوع در سال گذشته شاید با کلمه کلیدی مرتبط به همان موضوع در این سال متفاوت باشد. برای تحقیق کلمه کلیدی باید به مقالات گذشته خود سر بزنید. در ضمن باید حجم جستجو برای کلمه کلیدی فعلی را بررسی کنید و سپس با توجه به این نتایج کلمه کلیدی جدید را در نظر بگیرید.

به طور تقریبی می‌توان گفت همیشه کلمات کلیدی در حال تغییر هستند و تحقیق یا به روزرسانی کلمه کلیدی یکی از بزرگ‌ترین تکنیک‌ها در بهبود سئو سایت است. با این وقت و تلاش بسیاری لازم است اما این مسئله ارزشش را دارد. در صورتی که نمره سئو شما افزایش یابد، به احتمال زیاد در گوگل نیز به رتبه بالایی دست می‌یابید.

به روزرسانی محتوا چیست و چه تاثیری دارد؟

به روزرسانی نمودارها و آمار

از آنجایی که هدف شما جذب بازدیدکنندگان از طریق محتوا است، اگر محتوا یا مقاله‌ای را به نمودار و آمارهای منسوخ شده ارائه دهید، بازدیدکنندگان به سایت شما اعتماد نمی‌کنند. حذف یک نمودار و جایگزینی آن کار سختی نیست. سعی کنید منبع اصلی آمار خود را تحت بررسی قرار دهید و اطلاعات سایتتان را به روز کنید.

شما باید همان منبع و نمودار را در سایت خود حفظ کنید و تنها اطلاعات وارد شده در آن براساس سال جاری گرد هم آورید. سعی کنید از آماری استفاده کنید که بیش از یک یا دو سال از جمع‌آوری آن زمان نگذشته باشد. همه ما می‌دانیم آمار و ارقام چقدر سریع تغییر می‌کنند و تکامل می‌یابند.

بدین ترتیب اطلاعات آماری سایت شما نیز به همین سرعت منسوخ می‌شود و به به روزرسانی نیاز دارد. در صورتی که اطلاعات نادرست ارائه دهید، بدون شک بازدیدکنندگان به سایت شما اطمینان نخواهند کرد.

به روزرسانی عناوین اصلی و متا محتوا

در زمان به روزرسانی محتوا اگر کلمه کلیدی را تغییر دهید، عناوین محتوا و متا نیز باید تغییر کنند تا با کلمه کلیدی سازگاری داشته باشند. البته اگر قصد ندارید آنها را تغییر دهید باید عملکرد محتوای خود را تحت بررسی قرار دهید. کنسول جستجو گوگل ابزاری عالی برای اندازه‌گیری ترافیک جستجو شما است.

این ابزار به شما بینشی می‌دهد تا بفهمید که کدام یک از مطالب عملکرد خوبی دارد و کدام یک هیچ تاثیری بر روی خواننده نداشته است. همه این تغییرات برای به روز رسانی سایت شما الزامی و موثر هستند. همچنین می‌توانید از معیارهای مختلف استفاده کنید و از موفقیت محتوای خود مطمئن شوید.

شما باید به نکات زیادی توجه کنید. برای مثال باید پست یا وبلاگ خیلی موفق خود را تشخیص دهید، آن را الگو سایر محتواها قرار دهید. به توضیحات متا آن توجه کنید و چگالی کلمه کلیدی را رعایت کنید. با به روزرسانی عناوین و متا عملکرد محتوای به روزرسانی شده شما افزایش می‌یابد.

به روزرسانی مطالب و متن جایگزین آنها

به روزرسانی تصاویر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شما شاید در اولین محتواهای خود از تصاویر رنگی برای برانگیختن احساسات خاص استفاده کرده باشید اما اکنون می‌توانید از تصاویر رسمی‌تر و حرفه‌ای کمک بگیرید. شما با به روزرسانی تصاویر غیر جذاب و یکنواخت شاید بتوانید کیفیت سایت خود را افزایش دهید.

پس از به روزرسانی تصاویر بهتر است متن جایگزین آنها را نیز به روزرسانی کنید. متن جایگزین تصویر فرصتی عالی برای بهبود سئو سایت است و راهی برای دسترسی به وب سایت شما خواهد بود. شما باید متن جایگزین تصاویر را به گونه‌ای بنویسید که فردی با مطالعه این متن بتواند تصویر را در ذهن خود تداعی کند.

هر چند وقت یک بار برای به روزرسانی محتوا اقدام کنیم؟

مشاوره سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

به روزرسانی محتوا به طور مداوم یکی از تکنیک‌های موثر و مهم در بهینه سازی و سئو سایت پزشکی، سئو سایت فروشگاهی، سئو سایت شرکتی و غیره محسوب می‌شود. برخی از سایت‌ها با تولید محتوای به روز همیشگ یک قدم از سایر رقبا خود جلوتر هستند. در واقع آنها محتوای خود را به طور دائم بهبود می‌بخشند به طوری که اطلاعات موجود در  محتواها، همیشه سبز باقی می‌ماند.

به روزرسانی دائمی همه محتواها، امری وقت‌گیر است اما تاثیر آن بسیار زیاد خواهد بود و ارزشش را دارد. در صورتی که برای شما این امکان وجود دارد، توصیه می‌کنیم برای به روزرسانی سایت خود وقت بگذارید و این کار را انجام دهید.

سخن آخر

مخاطبان امروز نسبت به گذشته، به روزتر هستند. همه ما در عصری زندگی می‌کنیم که به همه چیز دسترسی خواهیم داشت. بنابراین شما باید محتوایی را در سایت خود ارائه دهید که فرد مخاطب را جذب کند. به طور کلی استفاده از یک محتوای همیشه سبز و به روز در واقع تکنیکی هوشمندانه به حساب می‌آید.

اگر سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و برای به روزرسانی محتوای درون آن به کمک و راهنمایی دقیق نیاز دارید، می‌توانید از شرکت و تیم دیجیتال مارکتینگ یکتا کمک و راهنمایی بگیرید. این تیم در زمینه‌های مختلف مرتبط با به روزرسانی سایت یا حتی تولید محتوای جدید می‌تواند در کنار شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *