سئو پزشکی

راه های بهینه سازی سرعت وبسایت(نکات طلایی)

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. راه های بهینه سازی…
راه های بهینه سازی سرعت وبسایت(نکات طلایی)
راه های بهینه سازی سرعت وبسایت (نکات طلایی)

راه‌اندازی وب سایت کار سختی است اما افزایش سرعت آن کار سخت‌تری خواهد بود. فرقی نمی‌کند سایت خود را در چه زمینه‌ای راه‌اندازی کرده‌اید در هر صورت باید به سرعت آن توجه کنید؛ زیرا سایتی که سرعت پایین داشته باشد نمی‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جذب کند. تصور کنید فردی کلمه عمل بینی را در اینترنت جستجو کند و به دنبال یک پزشک متخصص عمل بینی بگردد. بدون شک هر سایتی که سرعت بالاتری داشته باشد زودتر باز می‌شود و در نتیجه کاربر به سراغ همان سایت می‌رود. بنابراین سرعت سایت مسئله بسیار مهمی است که نباید ساده از آن بگذرید. برای اینکه بیشتر با تکنیک‌های افزایش سرعت سایت آشنا شوید می‌توانید راهنمای زیر را مورد بررسی قرار دهید.

بهینه‌سازی سرعت وب سایت چیست و چرا مهم است؟

بهینه‌سازی سرعت وب سایت مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که هدف آن سریع‌تر کردن سرعت سایت شما خواهد بود. معیارهای کلیدی سرعت وب سایت عبارت هستند از:

  • مدت زمان دریافت اولین بایت پاسخ از سرور
  • زمان بارگیری اولین متن یا تصویر
  • مدت زمان بارگیری بزرگ‌ترین عنصر سایت چه متن چه تصویر
  • زمان بارگذاری صفحه ( زمانی که طول می‌کشد تا محتوای یک صفحه از وب سایت برای کاربر نمایش داده شود)

در نظر داشته باشید سرعت وب سایت شما بر روی تمام عوامل کلیدی سایت تاثیرگذار است. در بخش‌های بعدی تاثیر سرعت بر برخی از اصلی‌ترین عوامل را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

میزان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری

میزان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بدین معنا است که بازدیدکنندگان شما در نهایت کاری که شما می‌خواهید را انجام دهند. برای مثال از سایت شما خرید کنند، در کمپین‌های خبرنامه عضو شوند، در وبینار شما ثبت‌نام کرده یا راهنمای موجود در سایت شما را دانلود کنند. هر چه سرعت بارگذاری سایت شما بالاتر باشد، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش می‌یابد.

میزان بازدید سایت

سرعت وب سایت یکی از عواملی است که بر روی رتبه‌بندی سایت شما در گوگل تاثیر می‌گذارد. یک وب سایت با عملکرد پایین، تجربه کاربری ضعیفی دارد و در نتیجه بعد از تبلیغات شما همچنان در موتورهای جستجو بازدید خوبی ندارید. از سال 2017 موتور جستجوی گوگل سایت‌هایی که عملکرد پایین داشتند را جریمه کرد. در واقع سایت‌هایی مورد تایید گوگل هستند که بر روی همه دستگاه‌ها پاسخگو خواهند بود.

قابلیت استفاده از سایت

منظور از قابلیت استفاده از سایت، سهولت استفاده از آن است. سرعت صفحه به درخواست‌هایی که به طور مستقیم بر وفاداری مشتری تاثیر می‌گذارد تمرکز دارد. هر چه وب سایت شما عملکرد بهتری داشته باشد، رضایت کاربران بیشتر خواهد بود. یک تجربه کاربری عالی راهی برای ایجاد یک پایگاه مشتری بزرگ و یک برند قوی است.

9 روش افزایش سرعت سایت

سرعت پایین وب سایت یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزهایی است که باعث می‌شود کاربران از سایت شما فاصله بگیرند و این موضوع باعث افزایش هزینه‌های شما و کاهش اعتبارتان می‌شود. در صورتی که بتوانید زمان بارگذاری صفحه خود را کاهش دهید، تاثیر مثبتی بر فرآیندهای بازاریابی و فروش خود خواهید داشت.

در واقع با افزایش سرعت سایت ترافیک بیشتری دریافت می‌کنید و سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری را جذب خواهید کرد که می‌توانند مشتریان شما را افزایش دهند. هنگامی که سرعت وب سایت خود را آزمایش کردید، می‌توانید بهینه‌سازی آن را شروع کنید.

راه‌های مختلفی برای سرعت بخشیدن به وب سایت وجود دارد که برخی از این راه‌ها را در بخش‌های بعدی توضیح می‌دهیم.

اندازه تصاویر وب سایت خود را بهینه کنید

 

همه کاربران تصاویر و بک گراند سایت شما را امری مهم و جذاب در نظر دارند. هر چه تعداد عکس و تصاویر گرافیکی در صفحه وب سایت شما بیشتر باشد، تعامل وب سایت شما افزایش می‌یابد. متاسفانه تصاویر بزرگ همان‌طور که تاثیر مثبت دارند، اثرات منفی زیادی خواهند داشت. از این رو باید به سایز آنها توجه کنید.

به طور معمول تصاویری یا فایل‌های خیلی بزرگ و حجیم سرعت وب سایت شما را کاهش می‌دهند. بهترین راه برای کاهش اندازه تصویر بدون اینکه کیفیت آن را کاهش دهید، فشرده‌سازی عکس یا فایل با ابزارهای مخصوص است. البته فشرده‌سازی تصاویر شاید زمان‌بر باشد اما ارزش دارد.

علاوه بر فشرده‌سازی با ابزار، شما می‌توانید از تصاویری که در HTML کاربرد دارند و پاسخگو هستند استفاده کنید. اندازه تصاویر در چنین شرایطی براساس ویژگی‌های نمایش کاربران قابل تنظیم است.

تعداد پلاگین‌ها را کاهش دهید ( پلاگین‌های اضافی را پاک کنید)

شاید برایتان سوال شود که پلاگین چیست؟ پلاگین‌ها اجزای مشترک هر وب سایت هستند. آنها ویژگی‌های خاصی را که توسط اشخاص ثالث پیشنهاد شده‌اند به سایت شما اضافه می‌کنند. متاسفانه هرچه افزونه‌های بیشتری بر روی وب سایت خود نصب کنید، منابع بیشتری برای اجرای آنها نیاز خواهید داشت.

در نتیجه افزایش تعداد پلاگین‌ها، وب سایت شما کندتر کار می‌کند و همچنین ممکن است مشکلات امنیتی زیادی در سایت شما ظاهر شوند. با گذشت زمان، تعداد افزونه‌ها افزایش می‌یابند، این در حالی است که برخی از آنها شاید با گذر زمان استفاده نشوند.

توصیه می‌کنیم تمام افزونه‌هایی را که نصب کرده‌اید بررسی کرده و افزونه‌های غیرضروری را پاک کنید. ابتدا د صفحه وب سایت خود تست عملکرد انجام دهید تا متوجه شوید کدام یک از افزونه‌های نصب شده سرعت وب سایت شما را کاهش می‌دهند.  سپس برای پاک کردن آن دست به کار شوید.

از WP راکت استفاده کنید

از WP راکت استفاده کنید

اگر در گذشته از WP راکت استفاده کرده‌اید، می‌توانید از افزونه مخصوصی برای فعال کردن و بارگذاری آن کمک بگیرید. برای این کار لازم است طبق مراحل زیر پیش روید:

  • تنظیمات WP راکت را باز کنید
  • سپس بر روی دکمه Basic بزنید
  • در بخش LazyLoad فعال کردن تصاویر را علامت بزنید
  • زمانی که این ویژگی را فعال کردید، چند گزینه برای سفارشی‌سازی وجود دارند که شما می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید
  • سپس به سمت پایین کادر Cache Options در نوار کناری سمت راست بروید
  • علامت کنار LazyLoad for Images را بردارید
  • تغییرات خود را ذخیره کنید

علاوه بر این مراحل شما می‌توانید از کدهای مخصوص برای غیرفعال کردن LazyLoad برای انواع خاصی از صفحات مانند صفحه اصلی یا صفحه وبلاگ خود استفاده کنید.

وب سایت خود را به هاستی بهتر منتقل کنید

در حال حاضر 3 نوع هاست برای بارگذاری وب سایت‌ها وجود دارند که در بخش‌های بعدی آنها را نام برده و معرفی می‌کنیم.

هاست اشتراکی

محبوب‌ترین نوع هاست، هاست اشتراکی است. این روش ارزان‌ترین راه برای آنلاین کردن سایت شما در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه خواهد بود. برای اطمینان از بهینه‌سازی بهتر سایت، باید یک هاست سریع و مناسب انتخاب کنید.

هاست اشتراکی به گونه‌ای است که شما بخشی از CPU، فضای دیسک و رم را با سایت‌های دیگر که از این سرور استفاده می‌کنند، به اشتراک می‌گذارید.

هاست با سرور خصوصی مجازی

هاست با سرور خصوصی مجازی در واقع یک سرور بزرگ است که از منابع اختصاصی برای فضای ذخیره‌سازی و سیستم عامل برخوردار خواهد بود. شما می‌توانید این نوع هاست را به دلخواه خود پیکربندی کنید. در صورتی که وب سایت شما ترافیک متوسط دارد یا دارای یک سایت تجارت الکترونیک هستید برای افزایش ترافیک سایت خود می‌توانید از همین گزینه استفاده کنید.

هاست با سرور اختصاصی

در حال حاضر گران‌ترین هاست موجود، همین سرور اختصاصی است که می‌تواند سرور فیزیکی شما محسوب شود. شما برای استفاده از این سرور هزینه پرداخت می‌کنید و یک مدیر سیستم نیز برای نگهداری از آن استخدام خواهید کرد.

با انتخاب سرور اختصاصی هاست، تمام منابع متعلق به شما است و شما کنترل کامل آن را در اختیار دارید. البته به جز تمام سرورهای نام‌برده شده نوع دیگر از هاست نیز وجود دارد که بدون سرور خواهد بود. بنابراین مراحل مربوط به نگهداری و راه‌اندازی سرور حذف می‌شوند.

از شبکه تحویل محتوا استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا مجموعه‌ای از سرورهای وب‌سایت است که در مکان‌های جغرافیایی مختلف توزیع شده‌اند و محتوای وب را با توجه به موقعیت مکانی خود در اختیار کاربران نهایی قرار می‌دهند. زمانی که وب سایت را روی یک سرور واحد قرار می‌دهید، تمام درخواست‌های بازدیدکنندگان به همان سخت‌افزار ارسال می‌شوند.

به همین دلیل زمان مورد نیاز برای پردازش هر درخواست افزایش می‌یابد. علاوه بر این زمانی که کاربران از نظر فیزیکی از سرور دور هستند، زمان بارگذاری آن افزایش می‌یابد. با استفاده از این شبکه درخواست‌های کاربر به نزدیک‌ترین سرور هدایت می‌شوند.

در نتیجه محتوا سریع‌تر به مشتری تحویل داده می‌شود و وب سایت سریع‌تر کار می‌کند. استفاده از این ویژگی روشی به نسبت گران است اما در بهینه‌سازی زمان بارگذاری سایت شما بسیار موثر خواهد بود.

راه های بهینه سازی سرعت وبسایت  (نکات طلایی)

از کش وب سایت استفاده کنید

در صورتی که کاربران زیادی به طور همزمان به صفحه شما دسترسی داشته باشند، سرورها کند کار می‌کنند و به زمان بیشتری برای تحویل صفحه وب به هر کاربر نیاز دارند. کش، فرآیند ذخیره‌سازی نسخه فعلی وب سایت شما در هاست را انجام می‌دهد.

در واقع این روند تا زمانی که وب سایت شما به روز شوند، ادامه دارد. این بدان معنا است که صفحه وب شما برای هر کاربر بارها و بارها رندر نمی‌شود. رویکردهای کش به پلتفرمی بستگی دارد که وب سایت شما در آن توسعه می‌یابد. شما در ورد پرس می‌توانید از افزونه‌های مختلفی برای تنظیمات کش استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از سرور اختصاصی استفاده کنید و از تنظیمات عمومی برای کش سایت خود کمک بگیرید. در مورد سرور اشتراکی، کش وب سایت به طور معمول در دسترس نیست.

پایگاه داده خود را در CMS بهینه‌سازی کنید

بهینه‌سازی پایگاه داده یک راه موثر برای افزایش عملکرد است. اگر از یک سیستم مدیریت محتوا پر از افزونه‌های پیچیده‌ استفاده کنید، اندازه پایگاه داده افزایش می‌یابد و وب سایت شما کندتر می‌شود. سیستم مدیریت محتوا وردپرس نظرات، پست‌های وبلاگ و سایر اطلاعاتی را که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، ذخیره خواهد کرد. هر CMS به اقدامات بهینه‌سازی خاص خود نیاز دارد و همچنین دارای تعدادی افزونه خاص است.

خطاهای 404 را شناسایی کنید

خطای 404 بدین معنا است که صفحه یافت نشد. این پیام توسط هاست به مرورگرها یا موتورهای جستجو ارائه می‌شود. در واقع این خطا زمانی رخ می‌دهد که محتوای یک صفحه در دسترس نباشد. برای تشخیص و تصحیح خطای 404 از ابزارها و افزونه‌های تشخیص این خطا استفاده کنید.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، افزونه‌های اضافی می‌توانند بر روی سرعت وب سایت شما تاثیر منفی بگذارند، بنابراین توصیه می‌کنیم منبع را از طریق ابزارهای خارجی اجرا کنید. بعد از شناسایی تمام خطاهای 404 باید ترافیکی که آنها ایجاد می‌کنند را ارزیابی کنید.

اگر این لینک‌ها یا پیوندهای مرده هیچ بازدید همراه ندارند، بنابراین هرگز منابع سرور شما را نیز مصرف نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید آنها را همان‌طور که هستند رها کنید. اگر این صفحات هنوز ترافیک دارند از پیوندهای خارجی استفاده کرده یا آدرس پیوندهای داخلی را اصلاح کنید.

ری‌دایرکت‌های سایت خود را کاهش دهید

ری‌دایرکت‌های وب سایت درخواست‌های HTTP اضافی ایجاد می‌کنند که بر عملکرد سایت شما تاثیر منفی دارد. توصیه می‌کنیم این موضوع را به حداقل برسانید یا به طور کامل آن را حذف کنید. ابتدا باید با اجرای اسکن سایت، تمام تغییر مسیرها را در صفحه خود شناسایی کنید.

می‌توانید از ابزارهای خاص برای شناسایی سریع تغییر مسیرها کمک بگیرید. سپس باید هدف آنها را بررسی کنید و از ضرورت هدفشان مطمئن شوید. لازم است تنها موارد مهم بر روی سایت شما وجود داشته باشند.

ویژگی‌های یک متخصص سئو حرفه‌ای

نتیجه‌گیری

در این راهنما سعی کردیم نحوه افزایش سرعت سایت را برای شما شرح دهیم تا بتوانید سایت راه‌اندازی شده خود را سرعت بخشید. هر چه سرعت سایت شما بیشتر باشد، بدون شک مشتریان بیشتری به سایت شما سر می‌زنند؛ زیرا سرعت سایت بر روی نرخ بازدید و میزان مشتریان شما تاثیر مستقیم است.

برای اینکه بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید، بهتر است از متخصصان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک و راهنمایی بگیرید. یکی از بهترین شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت چشمگیری دارد، شرکت دیجیتال مارکتینگ یکتا است که بهترین خدمات مربوط به بهینه‌سازی سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند سرعت سایت شما را بالا برد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *