سئو پزشکی
سئو پزشکی
فرق پیچ اینستا و سایت
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. فرق پیچ اینستا و…
فرق پیچ اینستا و سایت
پیج اینستا یا وب سایت

طی سال‌های اخیر بسیاری از کسب و کارها با کمک اینستاگرام رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. می‌توان گفت کسب و کارهایی که در اینستا فعالیت خود را آغاز می‌کنند سالانه حدود 30 درصد افزایش می‌یابند. برخی دیگر از کسب و کارها نیز طراحی و راه‌اندازی وب سایت را ترجیح می‌دهند؛ زیرا بر این تصور هستند که وب سایت همراه با مراحل سئو وب سایت به رشد بیشتر و سریع‌تر آنها کمک می‌کند. بنابراین این سوال به وجود می‌آید که اینستاگرام بهتر است یا وب سایت ؟ کدام یک گزینه ایده‌آل‌تری خواهد بود؟

یکی از بزرگ‌ترین بحث‌هایی که در یک تیم بازاریابی اتفاق می‌افتد مربوط به تلاش متمرکز بر روی وب سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است. کدام یک از این روش‌ها تاثیر بیشتری دارد و به بازگشت بیشتر سرمایه کمک می‌کند؟ وب سایت به رشد کسب و کار سرعت می‌دهد یا بهتر است به سراغ پیج اینستاگرام بروید؟ برای پاسخ به این پرسش مطلب زیر را تا انتها دنبال کنید.

اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی بصری

اولین نسخه پلتفرم اینستاگرام متکی بر تصویر بود و هنوز این ویژگی خود را حفظ کرده است اما تا حد زیادی به روز شده، به طوری که حلقه فیلم، داستان و برچسب خرید نیز به خدمات آن اضافه شده‌اند. بنابراین کاربران از طریق یک پست اینستاگرام می‌توانند به راحتی به صفحه محصول هدایت شوند.

با نصب و راه‌اندازی پیج اینستاگرام شما می‌توانید به راحتی با مشتریان و خریداران خود ارتباط برقرار کنید و برای تعاملات بیشتر مشوق آنها باشید. در واقع از طریق لایک، ثبت نظر، اشتراک‌گذاری مجدد، تگ‌ها و پیام‌های مستقیم این روابط و تعاملات ادامه پیدا می‌کنند.

همچنین اینستا به شما کمک می‌کند تا خدمات و محصولات خود را به بصری‌ترین شکل ممکن به نمایش بگذارید. از آنجایی که این بستر شرایطی ایجاد می‌کند که با بهترین تصاویر و چشم‌اندازها کسب و کار خود را در معرض دید قرار دهید، جای تعجب نیست که بسیاری از کسب و کارهای مربوط به سفر، اقامت، سلامتی، زیبایی و غیره به این برنامه هجوم آورده‌اند.

وب سایت مرکز توسعه کسب و کارها

از سوی دیگر، وب سایت‌ها به عنوان یک مرکز توسعه برای انواع کسب و کارها عمل می‌کند. به طور کلی وب سایت،  اساس و پایه هر حضور آنلاین تلقی می‌شود؛ زیرا به راحتی برای همه مشتریان در دسترس است. زمانی که صحبت از وب سایت می‌شود، شما باید به فکر راه‌اندازی سایت سفارشی باشید تا برند و کسب و کار خود را به صورت حرفه‌ای نشان دهیددر وب سایت نیز با کمک فرم‌های آنلاین، چت زنده، پرسش‌نامه و غیره می‌توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید. همچنین مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین رزرو خود را نهایی کنند و در ادامه اطلاعات سفارش ثبت شده آنها در اختیار شما قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی فرصتی برای صحبت کردن دارید.

اگر به دنبال اجرای تبلیغات دیجیتال هستید، وب سایت تا حدودی امری ضروری محسوب می‌شود. از این رو اگر به فکر انجام فعالیت‌های حرفه‌ای خارج از اینستاگرام هستید، داشتن یک وب سایت اقدامی ارزشمند است. ناگفته نماند می‌توانید وب سایت خود را از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو ارتقا دهید و شانس خود را برای ظاهر شدن در صفحه اول جستجوی گوگل افزایش دهید. . امروزه تمام کسب وکارها آنلاین شده اند فرقی ندارد که شما یک پزشک باشید یا وکیل! داشتن یک وب سایت و انجام دادن سئو مداوم، کسب وکارتان را گسترش میدهد. سئو سایت های پزشکی یا سئو سایت شرکتی و فروشگاهی تفاوتی ندارد. هدف فقط جذب مشتری برای شماست.

 

پیج اینستا بهتره یا وب سایت؟

در حالی که بسیاری از مشاغل در انتخاب پیچ اینستا و وب سایت تردید دارند و دودل هستند، می‌توان گفت هر 2 مزایا و نقش به خصوصی دارند. بنابراین بهتر است این 2 روش در کنار یکدیگر کار کنند و شما به عنوان مالک یک کسب و کار از مزایای هر 2 روش برای به حداکثر رساندن حضور آنلاین خود بهره‌مند شوید.

توصیه می‌کنیم از وب سایت به عنوان پایگاه نهایی فعالیت‌های خود، هدایت ترافیک از طریق تگ‌های خرید قابل کلیک، لینک ذکر شده در بیو و غیره استفاده کنید. وجود کانال‌های متعدد می‌تواند مدیریت سفارش‌ها، مشاوره‌ها و رزروها را سخت کند و تجربه نامناسبی برای مشتری ایجاد شود؛ زیرا احتمال دارد که برخی از سفارش‌ها نادیده گرفته شوند.

در نظر داشته باشید اگر از هر 2 روش استفاده کنید، با سقوط و از کار افتادن یکی از این روش‌ها شما می‌توانید از روش دیگر استفاده کنید و همچنان پاسخگوی مشتریان خود باشید. در نهایت اینکه اگر وب سایت و پیج اینستاگرام شما با هم جفت شوند، از فعالیت موازی آنها نتیجه خوبی می‌گیرید.

وب سایت و اینستاگرام اجزای مکمل موفقیت کسب و کار شما هستند و هر 2 یک هدف را دنبال می‌کنند. پیج اینستاگرام و وب سایت قصد دارند برند شما به جهان معرفی کنند و مشتریانتان را افزایش دهند. اگر به درستی از این 2 روش استفاده کنید، شاهد بهترین استراتژی برای توسعه کسب و کار خود خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *