سئو پزشکی
سئو پزشکی
چرا یک پزشک حرفه‌ای به وب سایت نیاز دارد؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. چرا یک پزشک حرفه‌ای…
چرا یک پزشک حرفه‌ای به وب سایت نیاز دارد؟
چرا یک پزشک حرفه‌ای به وب سایت نیاز دارد؟

توسعه فناوری‌های آنلاین و تکنولوژی‌های دیجیتال به گونه‌ای است که افراد حتی قبل از ملاقات با پزشک مورد نیاز خود نیز، نام و نشانی آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. بنابراین فرقی ندارد در کدام حوزه فعال هستید و در کار خود تا چه حد به موفقیت دست پیدا کرده‌اید، به هر حال راه‌اندازی یک وب سایت می‌تواند روشی تاثیرگذار و حتی ضروری محسوب شود.

می‌توان گفت راه‌اندازی یک وب سایت سئوشده برای پزشکان شرایطی ایجاد می‌کند تا حضور آنلاین خود را حفظ کنند و به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند. یک وب سایت در واقع ابزاری ضروری برای پزشکان است تا بتوانند تخصص ویژه خود را در معرض نمایش بگذارند، با بیماران ارتباط برقرار کنند و عملکرد خود را توسعه یا ارتقا دهند. پزشکان نیز به وب سایت نیاز دارند و دلایل آن را در این راهنما به طور مفصل شرح می‌دهیم.

12 دلیل برای اینکه پزشکان حرفه‌ای نیز به وب سایت نیاز دارند

برای مدت طولانی، پزشکان و متخصصان حرفه‌ای به روش‌های سنتی متکی بودند و از این طریق بیماران خود را افزایش می‌دادند. برای مثال پزشکان همکار بیماری را به آنها ارجاع می‌داد، بنابراین تبلیغات در آن دوران خیلی موثر نبود. البته ارجاع از طریق همکاران هنوز هم توسط برخی از پزشکان استفاده می‌شود اما برای اقدامات پزشکی موثر نیز به اطلاعات دقیق‌تری نیاز دارند.

در صورتی که جزء متخصصان پزشکی هستند که مطب خود را تازه افتتاح کرده‌اید، آنلاین بودن یکی از ضروریات مهم محسوب می‌شود. با توجه به توسعه اینترنت، افراد بسیاری برای رزرو وقت آنلاین ملاقات با پزشک خود به صورت اینترنتی دست به کار می‌شوند.

شاید برایتان سوال شود که آیا پزشکان مجرب و شناخته‌شده نیز به وب سایت نیاز دارند؟ پاسخ به این پرسش بله است. هر پزشکی براساس دانش و عملکرد خود باید وب سایتی بهینه و مورد اعتماد داشته باشد و حتی از تبلیفات قانونی نیز استفاده کند.

حضور آنلاین به عمل پزشکان اعتبار می‌بخشد

بیماران حتی زمانی که توسط یک بیمار یا متخصص حرفه‌ای دیگر به شما ارجاع داده می‌شوند، همچنان در مورد شما تحقیق می‌کنند. یک وب سایت حرفه‌ای محبوبیت و شهرت شما را افزایش می‌دهد. در ضمن شما با کمک وب سایت می‌توانید آخرین فناوری‌های پزشکی مطب خود را نشان دهید.

می‌توان گفت وب سایت یکی از بهترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین و به روز است. فهرست کردن تحصیلات و عضویت کادر پزشکی و بیوگرافی کارکنان مطب شما نیز می‌تواند اعتبار عملکردتان را افزایش دهد. ارائه جوایز دریافتی و نظرات سایر بیماران به القای حس اعتماد در بیمارا بالقوه شما کمک می‌کند.

شما را به اپلیکیشن‌های جستجو خدمات سلامت آنلاین وصل می‌کند

داشتن یک وب سایت به پزشکان حرفه‌ای این امکان را می‌دهد تا وب سایت خود را در بازارهای آنلاین مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی ثبت کنند. اپلیکیشن‌هایی در زمینه خدمات درمانی آنلاین وجود دارند که به بیماران کمک می‌کنند تا شما را به راحتی بیابند و حتی قرار ملاقات خود را رزرو کنند.

با این کار ترافیک سایت شما بهبود پیدا می‌کند و نرخ تبدیل مخاطبان به بیماران نیز افزایش می‌یابد. با حضور در این برنامه‌های آنلاین می‌توانید رتبه خود را از نظر اعتبار نیز افزایش دهید.

بیشتر دیده می‌شوید

اگر پزشکی حضور آنلاین نداشته باشد، وقتی افراد به طور خاص جستجو انجام دهند، نمی‌توانند پزشک مورد نظر را بیابند و اطلاعاتی در مورد او کسب کنند. وب سایت به صورت 24 ساعت روز و 7 روز هفته برای پزشکان کار می‌کند. بنابراین هر بیمار می‌تواند در هر زمانی وب سایت پزشک را جستجو کند و بدون نیاز به تماس تلفنی اطلاعاتی در مورد او به دست آورد.

یک وب سایت بهینه‌شده تضمین می‌کند که رتبه پزشک مورد نظر در نتایج موتورهای جستجو بالا است و دسترسی به این پزشک نیز افزایش می‌یابد. توصیه می‌کنیم برای بهینه‌سازی و سئو سایت پزشکی خود به سراغ افراد متخصص حاضر در این حوزه بروید.

برای جذب بیماران جدید کانال‌های متعددی خواهید داشت

با تغییرات سریعی که در حوزه پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی رخ می‌دهد، تکیه بر یک کانال واحد یا استفاده از روش‌های سنتی برای بیماران جدید ممکن است مانع رشد و تداوم عمل شما شود. علاوه بر این، حضور داشتن آنلاین از طریق یک کانال تبلیغاتی و ارتباطی خیلی گران نخواهد بود.

یک وب سایت خود در کنار حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند روشی مناسب و مقرون به صرفه برای تبلیغ مطب و حرفه شما باشد. این روش‌های نوین و آنلاین نسبت به روش‌های سنتی همانند تبلیغات تلویزیونی و چاپی بهتر هستند.

نوبت‌های رزرو شده افزایش می‌یابند

می‌توانید تعداد رزروهای خود را با ایجاد درخواست ملاقات آنلاین، امکان ثبت‌نام اینترنتی بیمار جدید و غیره افزایش دهید. این مسئله به کاهش زمان انتظار بیماران نیز کمک می‌کند و در نتیجه تعداد بیماران شما را افزایش می‌دهد. پیش از این نیز گفتیم وب سایت به صورت 7 روز هفته و 24 ساعته در حال خدمت‌رسانی است.

از این رو هر بیمار می‌تواند در هر زمانی وب سایت شما را جستجو کند و بدون نیاز به برقرار تماس تلفنی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد. یک وب سایت حرفه‌ای به گونه‌ای طراحی شده تا ویژگی‌هایی برای بهبود تعامل و تجربه کاربری داشته باشد.

پیشرفت خود را اندازه بگیرید

یک پزشک حرفه‌ای با راه‌اندازی یک وب سایت و با استفاده از ابزارهای تحلیلی موجود می‌تواند ترافیک ورودی سایت خود، رفتار بیماران بعد از حضور در سایت و تعداد مخاطبانی که به بیمار واقعی تبدیل شده‌اند را ردیابی کند.

ابزارهای مختلفی برای بررسی رفتار بازدیدکنندگان وجود دارند که اطلاعات دقیقی در اختیار پزشکان قرار می‌دهند. بدین ترتیب پزشکان می‌توانند از این امکانات حرفه‌ای برای بررسی گزارش‌های آنلاین و غیره استفاده کنند و به بازگشت سرمایه خود کمک بزرگی کرده باشند.

اطلاع‌رسانی شما بهبود می‌یابد

پزشکان حرفه‌ای با داشتن یک وب سایت مجهز به سوالات متداول، می‌توانند سیستم اطلاع‌رسانی خود را توسعه دهند. همچنین می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را در وب سایت خود قرار دهند که عبارت هستند از:

  • امکان تنظیم قرار ملاقات به صورت آنلاین
  • فرم‌های ثبت نام آنلاین
  • درخواست تنظیم نسخه
  • ثبت درخواست برای دریافت سوابق پزشکی
  • تنظیم قرار ملاقات‌های ضروری یا اضطراری
  • دریافت اطلاعات مربوط به صورت حساب

برای مثال شما می‌توانید اطلاعات، اسناد و گزارشاتی که بیماران هنگام مراجعه به شما نیاز دارند را در وب سایت خود ذکر کنید. این موضوع به صرفه‌جویی در زمان شما و بیمارانتان کمک بزرگی می‌کند.

در رقابت با سایر پزشکان پیروز می‌شوید

شاید این موضوع خیلی باب میل شما نباشد اما واقعیت این است که بازاریابی آنلاین برای هر نوع کسب و کاری ضروری محسوب می‌شود. در آینده حتی این اهمیت و ضروریت به طرز غیر قابل پیش‌بینی افزایش می‌یابد. افزایش استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به شبکه‌های آنلاین، نحوه جستجوی کاربران به منظور پیدا کردن خدمات مورد نیاز آنها را تغییر داده است.

هر اطلاعاتی که نیاز دارید در وب سایت‌ها و به صورت آنلاین در دسترس شما هستند. نیازی به گفتن نیست که متخصصان و پزشکان حرفه‌ای نیز بیش از پیش به وب‌سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند. اگر می‌خواهید از رقابت با سایر پزشکان عقب نمانید، نمی‌توانید اهمیت فضای آنلاین را دست کم بگیرید.

راحت‌تر با بیماران ارتباط برقرار می‌کنید

یک وب سایت فرصتی برای پزشکان فراهم می‌کند تا به روشی کارآمدتر و راحت‌تر بتوانند با بیماران خود ارتباط برقرار کنند. بیماران نیز می‌توانند به اطلاعات مهمی در مورد عملکرد پزشک، موقعیت مکانی، ساعات کاری و اطلاعات تماس دقیق دسترسی یابند. همچنین شما به عنوان یک پزشک حرفه‌ای می‌توانید از وب سایت خود برای ارائه منابع آموزشی و پاسخ به سوالات متداول استفاده کنید.

بازاریابی می‌کنید

در بخش‌های دیگر نیز ذکر کردیم که وب سایت به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای پزشکان حرفه‌ای عمل می‌کند. برخی فکر می کنند تنها سئو سایت شرکتی یا  سئو سایت فروشگاهی اهمیت دارد اما سئو به پزشکان نیز کمک می‌کند تا خدمات و تخصص‌های خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنند.

پزشکان می‌توانند از وب سایت خود برای به اشتراک گذاشتن توصیفات بیماران، برجسته کردن خدمات خود و به نمایش گذاشتن زمینه‌های تخصصی‌شان استفاده کنند. بدین ترتیب یک وب سایت به جذب بیشتر بیماران و رشد عملکرد پزشکان کمک می‌کند.

 

تجربه بیماران خود را توسعه می‌دهید

یکی دیگر از دلایلی که پزشکان حرفه‌ای به وب سایت نیاز دارند، مربوط به بهبود تجربه بیماران است. یک وب سایت قوی می‌تواند تجربه بیمار را با ارائه برنامه‌ریزی آنلاین تسهیل کند و دسترسی به پورتال‌های بیماران را بهبود بخشد. بیماران به راحتی می‌توانند از طریق اینترنت قرار ملاقات بگذارند، سوابق پزشکی خود را مشاهده کنند و به سادگی از منزل خود با پزشک مورد نظرشان ارتباط داشته باشند.

بیشتر در دسترس هستید

یک وب سایت بهینه‌سازی شده دسترسی به پزشکان حرفه‌ای را برای بیماران تسهیل می‌کند. بدین ترتیب بیمارانی که نمی‌توانند به صورت حضوری پزشک خود را ملاقات کنند، از این طریق و به راحتی با پزشک مورد نظر خود مشورت خواهند کرد.

همچنین وب سایت کمک می‌کند تا بیماران به اطلاعات مهمی در مورد عملکرد و خدمات پزشکی مورد نظرشان دسترسی یابند و از طریق وب سایت با متخصص منتخب خود ارتباط برقرار کنند.

مزیت‌های داشتن یک سایت پزشکی

داشتن یک سایت پزشکی برای متخصصان حرفه‌ای امری ضروری است؛ زیرا با این کار حضور آنلاین خود را حفظ می‌کنند و اعتماد بیماران نیز افزایش می‌یابد. در ضمن پزشکان با کمک همین وب سایت‌ها می‌توانند عمل و خدمات خود را توسعه دهند.

یک وب سایت بهینه‌سازی و به خوبی طراحی شده، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار بیماران قرار می‌دهد و تجربه بیماران را بهبود می‌بخشد. با اهمیت روز افزون فناوری دیجیتالی، پزشکانی که وب سایت قوی ندارند ممکن است بیماران بالقوه و فرصت‌های برای ارتقای عملکرد خود را از دست بدهند. برخی از مزایای اصلی داشتن یک سایت پزشکی و سئو سایت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • بیماران می‌توانند سریع‌تر و آسان‌تر اطلاعاتی در مورد پزشکان و روش‌های درمانی آنها کسب کنند.
  • پزشکان ارجاع شده سریع‌تر در دسترس قرار می‌گیرند؛ زیرا بیماران به صورت آنلاین آنها را می‌یابند.
  • با استفاده از یک سیستم رزرو آنلاین ساده یا مشاوره تصویری پزشکان می‌توانند در وقت خود صرفه‌جویی کنند.
  • داشتن یک وب سایت حتی در برقراری ارتباط با سایر پزشکان نیز کارآمد است.
  • یک وب سایت خوب تصور اولیه بیمار ار از پزشک مورد نظر توسعه می‌دهد.

بهترین سئوکاران سایت‌های پزشکی

دیجیتالی و مدرنیته شدن در همه زمینه‌ها به چشم می‌خورد. حتی در حوزه پزشکی نیز متخصصان حرفه‌ای باید برای طراحی سایت و سئو کردن آن هزینه و زمان صرف کنند تا بتوانند نسبت به سایر رقبا پیشی بگیرند. انواع کسب و کارها از سالن‌های ورزشی گرفته تا صنایع پزشکی در دنیای آنلاین حضور دارند، پس شما به عنوان یک پزشک حرفه‌ای نباید از این قافله عقب بمانید.

با گذشت زمان پزشکان نیز با حضور آنلاین خود توانستند مسیر طولانی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارند. برای اینکه بتوانید در این زمینه به تکنیک‌های آنلاین و بهینه‌سازی سئو دست پیدا کنید، باید از متخصصان حرفه‌ای سئوکار کمک بگیرید.

با کمی بررسی و جستجو بدون شک می‌توانید تیمی از متخصصان حرفه‌ای و سئوکار بیابید. فراموش نکنید نمونه کارهای قبلی آنها را مورد بررسی دقیق قرار دهید و سپس برای طراحی و سئو کردن سایت پزشکی خود دست به کار شوید.

نتیجه‌گیری

شما نیز به عنوان یک پزشک متخصص باید یک تیم ارائه‌دهنده خدمات حرفه‌ای وب را بیابید تا وب سایت منحصر به فردی را برایتان طراحی کند. با تیم‌های سئوکار حرفه‌ای صحبت و مشورت کنید تا تجارب خود را در اختیار شما قرار دهند. در نتیجه می‌توانید وب سایت باکیفیتی مطابق با دستورالعمل‌های پزشکی خود راه‌اندازی کنید.

شما با کمک یک وب سایت می‌توانید خدمات بهداشتی و درمانی خود را به روزرسانی کنید و اطلاعات بیشتری در مورد روش‌های درمانی به بیماران انتقال دهید. بنابراین درنگ نکنید و همین حالا برای ثبت سفارش طراحی و سئو سایت پزشکی خود دست به کار شوید. تیم شرکت دیجیتال مارکتینگ یکتا خدمات ویژه‌ای در زمینه سئو، طراحی سایت و غیره در اختیار شما پزشکان عزیز قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *